۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

بدین گونه روز قدس به "روز ایران" تبدیل شد.

بدون شک روز قدس88 نقطه عطفی در مبارزات مردمی ایران و جنبش سبز بود که اثرات مثبت آن تاکنون به جا مانده و راهگشا بوده است. دستاوردهای این روز حداقل در سه مورد هویدا بوده است:

1-خامنه ای یک هفته قبل از روز قدس و در نماز جمعه اعلام کرد« در روز قدس همه بیایند ولی تفرقه قابل قبول نخواهد بود».او که چند ماه بعد از انتخابات گمان می کرد مردم جنایت ها را فراموش کرده اند و با برگزاری دادگاههای مسخره برای ابطحی و… قانع شده اند در روز قدس با این حقیقت روبرو شد که مردم پشیزی برای این رفتارها اهمیت قائل نشده اند و گذشت زمان هم آنها را از خواسته های برحقشان دور نکرده است.

2-شعار«نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» شعاری بود که مانند ضربه ای سنگین تا مدتها حاکمیت را گیج کرد.این شعار تمام سیاست های سی ساله نظام را زیر سوال برد.مردم در این روز به حاکمیت و جهان نشان دادند از سیاستهای غلط نظام که منافع کشور را به خاطر حمایتهای بی جا از چند کشور عربی به خطر انداخته، تنفر دارند و معتقدند چراغی که به مردم در به در ایران رواست بر غزه و نصراله حرام است. بعده ها احمد خاتمی اقرار کرد حسن نصراله از این شعار بسیار رنجیده شده است.

3-شعار«مرگ بر روسیه» در جواب شعار مرگ بر اسراییل وآمریکا مهمترین شعاری بود که مردم هم مخالفت خود را با سیاستهای نظام بیان کردند و از طرف دیگر به دنیا نشان دادند مردم ایران به دقت رفتار قدرتهای بزرگ را زیر نظر دارد.مطمئنا اگر امروز می بینیم روسیه از این حکومت رو گردانده یکی از دلایل اصلی آن همین شعار بوده است.روسیه فهمیده در بین مردم ایران و به خصوص تحصیل کرده ها منفورشده است و این مطلب بر روی روابط روسیه و دولت ایران اثر خود را گذاشته است.روسیه یقینا فردای ایران را هم در نظر دارد که اگر حکومت مردمی شد منافعش را در ایران از دست ندهد.

امید است امسال هم با آگاهی رسانی در مردم و جنبش سبز و اتخاذ تاکتیک مناسب، روز قدس باشکوهی برای جنبش سبز شاهد باشیم.در این صورت می توان انتظار داشت که اختلافات داخلی حاکمیت به اوج رسیده و پیوندهای ضعیف کنونی بین آنها به سرعت از هم پاشیده شود.

برای این منظور نیاز داریم از همین امروز برنامه ریزی داشته باشیم .

۲ نظر:

  1. digeh emsal gole akhondaro nemikhorim berim biron bokoshanemun madareshono migaeem vali ba aghlo kherad na ba khariat

    پاسخحذف
  2. مطمئن نیستم شرکت در تظاهرات روز قدس چه کمکی به جنبش سبز خواهد کرد؟

    روز ۲۲ بهمن سال گذشته ثابت شد که ما از مرحله ی شرکت در تظاهرات گذشتیم. راهکارای دیگه ای نیاز داریم. مثل اعتصابات و سایر نافرمانیهای مدنی. یه کاری که ضربه ی اقتصادی یا سیاس...ی به دیکتاتور وارد کنه.

    شرکت در راهپیمایی هزینه رو برای مردم بیشتر میکنه و اینجوری میل انبوه مردم برای همکاری کمتر خواهد بود. ظاهر قضیه هم در سطح جهانی به نفع رژیم ورق میخوره؛ دقیقن همونطور که ۲۲ بهمن اتفاق افتاد

    پاسخحذف