۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

درود بر دوستان بالاترینی.

یک ماه است از دست مدیران بالاترین به شدت دلخور هستم. به خاطر بسته شدن حساب خودم نیست بلکه به خاطر بسته شدن فله ای حساب کاربرانی که من از آنها بسیار آموخته بودم، کاربرانی که برای بالاترین بودن سایت، زندگی شخصی خود را هم مختل کرده بودند .همچنین در این یک ماه که یارانه ها برداشته شده و اطلاع رسانی در مورد این موضوع باید در مرکزتوجه کاربران قرار می گرفت، بستن اکانت کاربران همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده بود.
همه ما در زندگی شخصی خود با دوستان خود به دلایلی درگیریهایی داشته ایم، در این درگیریها هم هر کسی به سهم خود تقصیر داشته است ، هر طرف ماجرا هم به خاطر غرور خود نمی خواهد بگوید تقصیر از اوست. حال اگر یک طرف ماجرا که تقصیر بیشتری دارد، به زبان بی زبانی به طرف دیگر نشان دهد که پشیمان است، رفتار دیگری چه باید باشد؟ به نظرم قهر همیشگی، راهکار مناسبی نیست. نباید گذاشت زخمها کهنه شود و به مرور زمان به خصومت و کینه تبدیل شده و همه راهها بسته شود.
در مورد بالاترین، بی انصافی است اگر فقط کاستی ها و بی مهری ها را در برهه زمانی خاصی دید. بی شک بالاترین، بزرگترین رسانه مردمی در انتخابات ریاست جمهوری واعتراضات پس از آن بود. در خیابانها و از مردم می شنیدیم که چگونه برنامه ریزیهای کاربران در بالاترین، را اجرایی می کنند. یادم می آید روز 18 تیر 88 ، رشادت مردم در خیابانها را هیچ رسانه ماهواره ای پوشش خبری مناسبی نداده بود و تنها جایی که می شد خبرها را دید بالاترین و بعد از آن دنباله بود. همین که بالاترین در این سال ما را تنها نگذاشت و راهکارهای جمهوری اسلامی در خنثی کردن این سایت موثر نشد قابل تقدیر است.
بنده به عنوان اعتراض به رفتار بالاترین در 28 آذر، لینک دادم واکانتم بسته شد. به خاطر احترام به کاربران مسدود شده هم در خواست باز شدن حساب رادنکرده ام تا اینکه بالاترین طی ایمیلی از اینکه حساب به اشتباه بسته شده پوزش خواست و حسابم را باز کرد. در این یک ماه سایتهای دیگری هم افتتاح شده اند که وجود آنها را در رسیدن به آزادی بیان مطلوب و نیل به دموکراسی فرخنده می دانیم. 
حال که مدیران بالاترین به نوعی ابراز پشیمانی نموده اند و از کاربرانی که حسابشان بسته شده است عذر خواهی کرده اند و به خاطر خدماتی که سایت بالاترین در این چند ساله در راه اطلاع رسانی به جامعه نموده است، از کاربران دیگر که سروران من هستند به خصوص کاربران قدیمی، خواهش می کنم در صورتی که صلاح می دانند فعالیت دوباره در بالاترین را شروع نمایند. قطعا می توان همزمان در سایتهای مشابه هم فعالیت داشت و این می تواند رقابتی سالم را بین این سایتهای اجتماعی بوجود آورد که به بهبود مستمر آنها خواهد انجامید نیز وجود چند سایت می تواند هر کدام از آنها را از خود رایی و استبداد بر حذر دارد.

 این لینک نظر شخصی من است و آن را به سایر کاربرانی که فعالیت خود را در بالاترین قطع کرده اند تعمیم نمی دهم. امیدوارم مدیران، تصمیمهای اصلی سایت را با هر راهکاری که صلاح می دانند به کابران بسپارند تا خرد جمعی، خطوط اصلی را ترسیم نماید نه تصمیم های شخصی.
بی شک اعتلای بالاترین آرزوی همه کاربران است حتی کاربران تحریمی.

۵ نظر:

  1. یک مشت کمونیست تروریست مادر جنده اجنبی و یک مشت مسلمان تروریست مادرقحبه بیگانه ریخته اند توی مملکت زندگی همه رو خراب کرده اند. تازه به هم اید ئولوژی ضد امپریالیستی هم یاد میدهند و به هم خط میدهند و بعضی وقتها با هم ائتلاف میکنند و سازمان مشترک تشکیل میدهند. کس مادر محمد و مارکس ، کون لق خمینی و کاسترو و کیم جونگ ایل . گمشید برید عربستان و کره شمالی و کوبا. یا اگه کونشو دارید برید مستقیما با آمریکا مبارزه مثلا ضد امپریالیستی بکنید که خواهر و مادرتون رو مستقیما بگاد. میخواهید حکومت جهانی اسلامی یا حکومت جهانی کمونیستی درست کنید، خیر سرتون برید یه جای دیگه درست کنید. از این به بعد تا وقتی اینجا باشید و دهنتون رو باز کنید فحش خواهر و مادر میخورید. یک نفرتون به اندازه هزار نفر سرو صدا میکنه . میخواهید زندگی ما رو خراب کنید ما هم تو اید ئولوژی کیری و دین کیری تون می شاشیم. ریدیم تو اسلام و کمونیسم تروریست.
    ما کشورمان را میخواهیم و همین امروز هم میخواهیم.

    پاسخحذف
  2. درود بر شما و مثبت اندیشی و بلند نظری شما! من هم معتقدم که اگرچه رفتار شتابزده مدیریت بالاترین ضربه نسبتا سختی به سایت و کاربران آن وارد کرد و دوستانی هم که حسابشان بسته شد و یا بالاترین را تحریم کردند سایت های مشابه دیگری ایجاد کرده و به فعالیت خود در آن سایت ها ادامه دادند، ولی همانطور که شما هم به بهترین نحو اشاره کرده اید با توجه به انتقاد از خود سازنده مدیریت بالاترین و بازگشایی باب مذاکرات و همکاری متقابل برای همه کاربران، بهتر است آن دوستان عزیزهم که مسلما به مصالح جنبش دموکراتیک مردم ایران علاقه مند هستند بطور موازی و شاید هم فعالتر و پرکارتر از قبل فعالیت مجدد خود را در سایت بالاترین ازسر بگیرند. چرا که به جرات میتوان گفت که طی سالهای اخیر و بخصوص در بحبوحه اوجگیری جنبش سبز، بالاترین شناخته شده ترین،فراگیرترین و موثرترین سایت سیاسی-اجتماعی و فرهنگی ایران بوده وهنوزهم هست. درواقع بالاترین در اثر فعالیت وتلاشهای بی شائبه و شبانه روزی کاربران و مدیریت آن نقش محوری و مرکزی در فعالیتهای اینترنتی و اطلاع رسانی در این جنبش پیدا کرد. نقشی که دست یافتن به آن برای سایر سایت های مشابه آنهم در شرایطی که اعتماد مردم به یکی از معتبرترین و محبوبترین این سایت ها، یعنی بالاترین، ضربه خورده باشد به این سادگیها و بطور تمام و کمال میسرنیست. واز آن گذشته واقعا دریغ است از یک چنین دستاوردی که آسان از دست برود!!
    دوستان گرامی! تکثر و داشتن امکاناتی نظیر سایت های مشابه موازی بسیارخوب و نشانه توانمندی حرکت ماست ولی تفرقه، یعنی همان عاملی که همیشه به نفع دشمنان و سرکوبگران جنبشهای اعتراضی مردم ایران تمام شده است، به همان نسبت بد و مخرب است! بیائید بار دیگرهمه با هم صمیمانه در بالاترین گرد هم آییم، آستانه تحملمان را نسبت به اختلافات مرامی، عقیدتی و سلیقه ای با یکدیگر بالا ببریم، بدوراز تند رویها و حساسیتها ی بیمورد دست اتحاد و دوستی به هم بدهیم و دراین شرایط حیاتی و بحرانی با همیاری و همدلی میهن عزیزمان را به پیروزی، آزادی و بهروزی رهنمون شویم!

    پاسخحذف
  3. رود بر شما و مثبت اندیشی و بلند نظری شما! من هم معتقدم که اگرچه رفتار شتابزده مدیریت بالاترین ضربه نسبتا سختی به سایت و کاربران آن وارد کرد و دوستانی هم که حسابشان بسته شد و یا بالاترین را تحریم کردند سایت های مشابه دیگری ایجاد کرده و به فعالیت خود در آن سایت ها ادامه دادند، ولی همانطور که شما هم به بهترین نحو اشاره کرده اید با توجه به انتقاد از خود سازنده مدیریت بالاترین و بازگشایی باب مذاکرات و همکاری متقابل برای همه کاربران، بهتر است آن دوستان عزیزهم که مسلما به مصالح جنبش دموکراتیک مردم ایران علاقه مند هستند بطور موازی و شاید هم فعالتر و پرکارتر از قبل فعالیت مجدد خود را در سایت بالاترین ازسر بگیرند. چرا که به جرات میتوان گفت که طی سالهای اخیر و بخصوص در بحبوحه اوجگیری جنبش سبز، بالاترین شناخته شده ترین،فراگیرترین و موثرترین سایت سیاسی-اجتماعی و فرهنگی ایران بوده وهنوزهم هست. درواقع بالاترین در اثر فعالیت وتلاشهای بی شائبه و شبانه روزی کاربران و مدیریت آن نقش محوری و مرکزی در فعالیتهای اینترنتی و اطلاع رسانی در این جنبش پیدا کرد. نقشی که دست یافتن به آن برای سایر سایت های مشابه آنهم در شرایطی که اعتماد مردم به یکی از معتبرترین و محبوبترین این سایت ها، یعنی بالاترین، ضربه خورده باشد به این سادگیها و بطور تمام و کمال میسرنیست. واز آن گذشته واقعا دریغ است از یک چنین دستاوردی که آسان از دست برود!!
    دوستان گرامی! تکثر و داشتن امکاناتی نظیر سایت های مشابه موازی بسیارخوب و نشانه توانمندی حرکت ماست ولی تفرقه، یعنی همان عاملی که همیشه به نفع دشمنان و سرکوبگران جنبشهای اعتراضی مردم ایران تمام شده است، به همان نسبت بد و مخرب است! بیائید بار دیگرهمه با هم صمیمانه در بالاترین گرد هم آییم، آستانه تحملمان را نسبت به اختلافات مرامی، عقیدتی و سلیقه ای با یکدیگر بالا ببریم، بدوراز تند رویها و حساسیتها ی بیمورد دست اتحاد و دوستی به هم بدهیم و دراین شرایط حیاتی و بحرانی با همیاری و همدلی میهن عزیزمان را به پیروزی، آزادی و بهروزی رهنمون شویم!

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز، با تشکر از مطلب بسیار خوب شما پیشنهاد میکنم این مطلب را با هر تیتر و متنی که صلاح میدانید در سایت های مشابه هم که کاربران سابق بالاترین در آنها فعالیت میکنند لینک کنید. البته چنانچه قبلا این کار را نکرده باشید.

    پاسخحذف
  5. در جواب ناشناس بیتربیتی و بی شخصیتی که فحشهای رکیک لایق خودش و خواهر مادرشو داده باید گفت که شعور تو در حد فحشهایی است که میدی! تو کی هستی که خودتو صاحب مملکت میدونی؟ چه زحمتی برای این مملکت کشیدی؟ حماقت و بی فرهنگی امثال تو مملکت ما را به اینجا کشانده. از این به بعد هم هر چی بگی نثار خودت و خواهر مادرت ودیگه از طرف ما جواب ابلهان خاموشی است. احمق بی چاک دهان!

    پاسخحذف